GoodUp - A purpose engagement platform

Het project

GoodUp is een Amsterdamse scale-up met een missie om een wereld te creeren waar mensen niet alleen naar hun werk gaan om betaald te krijgen, maar omdat ze daar aan de dingen kunnen werken waar ze echt om geven.
Dit doet GoodUp door werknemers in staat te stellen maatschappelijk relevante initiatieven te initieren, waar andere werknemers zich vervolgens voor aan kunnen melden.
Hiervoor ontwikkelt GoodUp een SaaS marktplaats die inmiddels gebruikt wordt door bedrijven als Booking, Accenture, Deloitte en Unilever.
Het doel is dat deze initiatieven goed zijn voor het bedrijf, maar tevens de maatschappij een beetje beter maken en daarnaast het beste naarboven halen in de deelnemers, omdat ze echt iets kunnen doen waar ze achter staan.

Betrokkenheid Freelanders

De overgang van start-up naar scale-up kent vele uitdagingen, onder andere om zowel het product als het proces professioneler en schaalbaarder te maken. Hiertoe heeft Freelanders geholpen met de inzet van Leendert Breukel, de gedreven Product Owner die dit proces heeft begeleid.

De afgelopen tijd zijn veel team-processen verbeterd om de schaalbaarheid van het team te vergroten.
Daarnaast is de betrokkenheid van eindgebruikers bij de productontwikkeling sterk vergroot. Dit door in een vast ritme gebruikerstesten te organiseren, via micro-surveys specifieke elementen van de gebruikerservaring uit te vragen en door gestructureerd te werken vanuit hypotheses en deze te toetsen op basis van data.

Hiermee kon het team bijvoorbeeld aantonen dat het aan gebruikers tonen van suggesties voor geschikte initiatieven, en het versturen van notificaties hierover, van grote invloed zijn op de aanmeldconversie.

Wilt u meer weten over de werkwijze van Freelanders? Stuur ons een Whatsapp bericht!

Terug naar overzicht